نماد تابلو

جایگاه تابلوسازی در جهان

تابلوسازی در جهان  یکی از قدیمی ترین و متداول ترین روش های تبلیغاتی محسوب می شود که قدمتی طولانی دارد . در ابتدا مردمان مصر با طراحی بر روی اشیایی مانند کوزه ها و سنگ ه و فلزات دست به تبلیغات زدند و سپس با صنعت چاپ که توسط فردی به نام گوتنبرگ آلمانی مطرح شد ، تبلیغات از طریق ساخت تابلو رشد و نمو خود را آغاز کرد  . همراه با رشد جمعیت و توسعه کسب و کارها و مشاغل مختلف و همچنین حرکت به سوی دنیای صنعتی و مدرنیته در جهان تمام کسب و کارها دچار تحولاتی عظیم و شگرف شدند . با ابداع ماشین های چاپ و حرکت دنیا به سوی صنعتی شدن مدیران مشاغل مختلف از قبیل مغازه داران و رستوران ها اقدام به ساخت تابلوها و ابزار های تبلیغاتی کردند و آن تابلوها را معرض دید عموم مردم و مخاطبین قرار دادند به این روش تابلو سازی در بین مردم ترویج پیدا کرد و با ظهور صنعت لیتوگرافی تحولی عظیمی در صنعت تابلوسازی به وجود آمد و دگرگونی در ساخت تابلوهای تبلیغاتی به وجود آمد که در نتیجه تابلوها به شکلی زیباتر و مدرن تر ساخته و نصب شدند 

تابلوسازی مدرن یا سنتی ؟

تابلوسازی مدرن امروزی یک رقیبی است برای تابلوهای قدیمی و این نوع تابلوها می توانند رنگ و روی خانه یا کسب و کار شما را عوض کنند . اگر شما دقت کرده باشید در بعضی خانه ها از این تابلوها  استفاده می کنند . این سبک زندگی انسان های امروزی را نشان می دهد و این نوع تابلوها طوری هستند که اگر یکبار از آنها استفاده کنید همیشه می خواهید از آنها استفاده کنید . به این موضوع توجه داشته باشید که اگر دکوراسیون خانه شما یا فروشگاه مدرن باشد حتما از تابلوهای مدرن باید استفاده کنید . یکی از معایب معماری و طراحی امروزی  فضا های داخلی خانه است برای همین دیگر نمی توانیم اتاق های پذیرایی بزرگ و زیبایی را  داشته باشیم و بهترین راه این است که با تابلوهای دیواری خانه خود را زیبا کنیم .  تجسم کنید موقع خوابیدن یک تابلوی زیبای امروزی جلوی چشم شما باشد و با نگاه کردن به آن تابلو حال شما  چند برابر بهتر می شود.

تاریخچه ی پیدایش تابلو

تاریخچه تابلو سازی

در زمانهای قدیم علامت یک نوع راه ارتباطی(که امروزه به عنوان تابلو در تابلو سازی مثلا تابلو چلنیوم و تابلو روان مورد استفاده قرار می گیرد) میان مردم بود.که بعد از گذر زمان علامت ها جایگاه خود را با طرح ها و مدل های مختلف در میان اذهان عمومی پیدا کردند.و امروزه آن را در صنعت تابلوسازی و تبلیغات محیطی می توان به عنوان اصلی ترین رسانه نام برد.

در قرون گذشته علامت بعنوان راه ارتباطی بین مردم استفاده می شد، که رفته رفته همراه با پیشرفت فرهنگ و تکنولوژی علامت جایگاه واقعی خود را در مدلها و طرحهای مختلف با نام تابلو در اذهان عمومی حک نمود و امروزه از آن به عنوان قوی ترین و اصلی ترین رسانه در تبلیغات استفاده می شود.در زمانهای دور مصری ها و رومیها با حک کردن نشانه های مختلف روی سنگ و چوب مبادرت به ساخت نماد یا تابلو می کردند تا جایی که در سال 1390 تابلو به عنوان یک علامت در مصر و بخصوص میان نظامیان به شکل رسمی و برای تفکیک نظامیان از یکدیگر مورد استفاده قرار گرفت.
با گذر زمان این تابلوها یا علامت ها مورد توجه اذهان عمومی قرار گرفت.بخصوص تابلوهایی که بیشتر نمایانگر جزئیات بودند.بعدها این تابلو ها جهت مشخص کردن نام قهوه خانه ها مورد استفاده قرار گرفتند.در قرن 18 میلادی دوره شماره گذاری برای منازل آغاز شد و در اواخر قرن 18 این امر بصورت جهانی مورد استقبال سیل کثیری از مردم قرار گرفت.به طوری که از آن برای نام گذاری مغازه ها و مکانهای تجاری خود استفاده کردند.آغاز حرفه و شغل تابلو سازیهمانطور که گفته شد شروع تابلو سازی به عنوان یک شغل و کسب در آمد از این راه به عنوان امرار معاش خانوار ها، بعد از شماره گذاری منازل آغاز شد.
اما در آغاز، این صنف به شکل امروزی همراه با گستردگی و تنوع تابلو ها همراه نبود و تبلیغات محیطی مغازه ها با استفاده از تابلو هایی از جنس چوب و فلز انجام می شد.
بعد از گذر زمان نوع تبلیغات و ساخت تابلو ها به روش هایی مانند حروف های برجسته فلزی و بعد از آن تابلو نئون پلاستیک تغییر کردند که در دوره خود از مناسبترین گذینه ها در رابطه با نصب تابلو مغازه و فروشگاه ها به شمار می رفتند.